فست فود مريم بانو فست فود مريم بانو .

فست فود مريم بانو

آموزش پيراشكي گوشت

مواد لازم:

ماست
2/1 ليوان
شيرولرم
1 ليوان
روغن مايع
3 قاشق غذاخوري
خميرمايه
1قاشق مربا خوري
تخم مرغ
1عدد
آرد
حدود 600 گرم
نمك
1 قاشق چايخوري
شكر
1 قاشق چايخوري
مواد داخل پيراشكي:
 
مايه ماكاروني
300گرم
قارچ
300گرم
پنيرپيتزا
100گرم
فلفل دلمه ايي
2عدد
جعفري خورد شده
4قاشق غذاخوري

طرز تهيه:

ابتدا خمير مايه،شكر و شير ولرم را با هم مخلوط كنيد و روي آن پارچه بيندازيد و كنار بگذاريد تا عمل بيايد ماست و تخم مرغ و روغن مايع را داخل ظرف ريخته و مخلوط كنيد مخلوط خمير مايه را اضافه كنيد.سپس آرد راكم كم  اضافه كنيد تا زماني كه خمير بدست تميز نچسبد( خمير بايد صفت باشد ). خمير را كامل ورز دهيد( 10 الي 20 دقيقه ورز دهيد ) زماني كه خمير يكدست و صاف و براق شد كافي است. خمير را سلفون كشيده يك تا 2 ساعت در محيط استراحت دهيد( روي آن پارچه بيندازيد ).

براي تهيه مواد داخل پيراشكي، ابتدا گوشت چرخ كرده و كمي روغن و يك ليوان اب روي حرارت قرار دهيد تا گوشت پخته و دون دون شود قارچ و فلفل دلمه را خرد كنيد. پس از كشيده شدن آب آن، پياز داغ، نمك و فلفل سياه و رب را اضافه و مجددا روي حرارت قرار دهيد تا مواد كاملا مخلوط شوند. سپس فلفل دلمه نگيني شده را اضافه و يك سرتفت دهيد. مواد را كنا بگذاريد تا خنك شوند. قارچ را جدا تفت دهيد تا آب آن گرفته شود. به مواد گوشتي اضافه و جعفري خرده را اضافه و مخلوط كنيد. پس از خنك شدن پنيرپيتزا اضافه و مخلوط كنيد. براي خوشمزه تر شدن مي توانيد 4 قاشق غذاخوري گردوي نگيني شده را هم اضافه كنيد. پس از استراحت خمير، روي ميزكار آرد بپاشيد و كمي از خمير را باز كنيد و بر روي قالب پيراشكي بيندازيد. يك قاشق پر از مواد داخل قالب بريزيد و قالب را ببنديد و خمير اضافه آن را جداكنيد. مي توانيد مثل فيلم لبه هاي خمير را فرم دهيد يا قيچي كنيد.بر روي دستمال قرار دهيد و روي آن ها پارچه بيندازيد. سپس داخل روغن( به اندازه ايي كه تمام سطح خمير را بپوشاند ) سرخ كنيد.

تاريخچه پيراشكي به كشور روسيه بر مي گردد كه هم براي غذاهاي پخته يا سرخ‌شده‌اي نام گذاري مي شود. مواد داخل آن متنوع مي باشد. اين تنوع  شامل انواع مواد پيتزا تا حتي پنير صبحانه نيز باشد. اين لغت در اصل اسلاوي است.  براي خمير آن مي توانيد حتي از خمير پيتزا و يا نان بربري استفاده كنيد.در ايران به عنوان شيريني‌ استفاده  مي‌شود و اكثرا به عنوان ميان‌وعده يا غذاي خياباني استفاده مي گردد

منبع مطلب فوق از سايت استاد آشپزي cookingostad.com  آورده شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۵:۵۵ توسط:كوكينگ استاد موضوع: نظرات (0)